top of page

Οδ. θεραπείας - Περιγραφές V1.1

Στιγμιότυπο 2024-01-01, 10.21.16 μμ.png

Θεραπευτικές επιλογές - περιγραφές:

  -  Επίθεμα με αλουμινόχαρτο (Θεραπεία με τις υπέρυθρες σώματος):

      > Πολύ αποτελεσματικό για κάθε μυοσκελετικό πόνο και τελείως δωρεάν!

      > Γιατί δουλεύει: Το σώμα μας εκπέμπει συνεχώς θερμότητα με τη μορφή υπέρυθρης ακτινοβολίας. Το αλουμινόχαρτο αντανακλά την ακτινοβολία αυτή και μας τη γυρίζει πίσω χωρίς να την αλλοιώνει - ως υπέρυθρη θερμότητα (αν ακουμπήσουμε πάνω μας αλουμινόχαρτο θα νιώσουμε ζέστη σαν να έχουμε θερμοφόρα πάνω μας). Η θερμότητα αυτή ακριβώς επειδή είναι υπέρυθρη εισχωρεί βαθιά, θερμαίνει και χαλαρώνει τους ιστούς. Επιπλέον έχει ακριβώς τις συχνότητες που το σώμα μας εκπέμπει (άρα και χρειάζεται όταν νοσεί). Απλώς επειδή το αλουμινόχαρτο δεν είναι καλά να ακουμπάει στο σώμα μας, κάνουμε θεραπεία καλύπτοντας το με χαρτί, πανί η νάυλον:

Alumin foil

 > Τρόπος θεραπείας:

Καλύπτουμε το αλουμινόχαρτο είτε με χαρτί (πχ το βάζουμε σε χάρτινο φάκελο η το καλύπτουμε και από τις δύο πλευρές με χαρτί κουζίνας) είτε με λευκό, λεπτό, βαμβακερό ύφασμα (πχ φτιάχνοντας κατάλληλο φάκελο). Προσέχουμε ποια πλευρά είναι η γυαλιστερή καθώς αυτή αντανακλά καλύτερα τη θερμότητα και το σημειώνουμε έξω από το φάκελο η την επικάλυψη.

Ακουμπάμε το επίθεμα μας στην περιοχή που πονάει με τη γυαλιστερή πλευρά προς το σώμα (αυτή αντανακλά καλά τη θερμότητα) και τον στερεώνουμε (πχ με επίδεσμο, χαρτοταινία, ρούχα κτλ). Εναλλακτικά χρησιμοποιούμε υπόστρωμα η αντιολισθητικό με επίστρωση αλουμινίου χωρίς να το καλύψουμε (απλώς με την πλαστική πλευρά προς το δέρμα). Την πρώτη φορά το αφήνουμε 1 ώρα. Αν δούμε ανακούφιση, επαναλαμβάνουμε 2-3 φορές τη μέρα. Αν όχι, αυξάνουμε το χρόνο στην επόμενη εφαρμογή (πχ 2-3 ώρες η και όλο το βράδυ).  Η εφαρμογή ανακουφίζει από σχεδόν κάθε μυοσκελετικό πόνο - αν όχι απλά αυξάνουμε τη χρόνο εφαρμογής η απλώς συνεχίζουμε περισσότερες μέρες. Εφαρμόζουμε το αλουμινόχαρτο όσες μέρες χρειαστεί, μέχρι να είμαστε τελείως καλά! Μπορούμε να κάνουμε και σε 2-3 σημεία ταυτόχρονα εφόσον χρειάζεται.

 - Προσοχή: Δεν χρησιμοποιούμε το επίθεμα σε οξείς τραυματισμούς (πχ διάστρεμμα, θλάση) αλλά αντίθετα τις πρώτες 2-3 μέρες βάζουμε πάγο (παρακάτω). Στη συνέχεια μπορούμε να ξεκινήσουμε το επίθεμα.

Επίσης δεν χρησιμοποιείται πάνω σε έκζεμα, ανοιχές πληγές η πάνω από σημείο με κακοήθεια. Τέλος, δεν καλύπτουμε μεγάλο μέρος του σώματος μας με αλουμινόχαρτο (έστω επικαλυμμένο ως επίθεμα) γιατί θα  ανεβεί πολύ η θερμοκρασία του σώματος μας (υπερθερμία) που μπορεί να είναι επικίνδυνη. Ωστόσο σε μεμονωμένα σημεία η τοπική αύξηση της θερμοκρασίας είναι εξαιρετικά ευεργετική.​

Στιγμιότυπο 2024-01-01, 11.16.27 μμ.png

    - Θερμά - Ψυχρά επιθέματα

       > Σε πρόσφατο τραυματισμό (πχ διάστρεμμα, χτύπημα), τις πρώτες  1-2 μέρες βάζουμε παγοκύστη (με το πανάκι της). Σε χρονια προβληματα (πχ πόνος στο γόνατο, ώμο κτλ) δοκιμάζουμε είτε ζεστό είτε κρύο και συνεχίζουμε με ότι ανακουφίζει.

      > Θερμό επίθεμα: Θερμοφόρα η θερμό επίθεμα, ευχάριστα ζεστό, να μην καίει, 20λεπτά πρωί - βράδυ. Εναλλακτικά έμπλαστρο η θερμαντική αλοιφή. Εναλλακτικά επίθεμα με αλουμινοχαρτο (παραπάνω).

      > Κρύο επίθεμα: παγοκύστη Gel φαρμακείου: θεραπεία 5' (με πανί ανάμεσα), διάλειμμα 5' (δεν την βάζουμε κατάψυξη) και ξανά θεραπεία 5'. Επανάληψη 2-3 φορές τη μέρα όσες μέρες χρειάζεται. Εναλλακτική ψυκτική αλοιφή 2-3 φορές τη μέρα.

Head Cold Pack

 - Εξισορρόπηση σύγκλισης

 

 > Προτείνω να κάνετε σε οδοντίατρο ‘’εξισορρόπησης σύγκλισης’’ ακολουθώντας όμως τους παρακάτω κανόνες. Κατ’ αρχήν τι σημαίνει εξισορρόπηση σύγκλισης: Όταν κλείνουμε το στόμα και ακουμπάμε τα πάνω και κάτω δόντια (σύγκλιση), κανονικά πρέπει να ακουμπάνε ταυτόχρονα και από τις δύο πλευρές. Αν αυτό δεν συμβαίνει (ακουμπάνε πρώτα από τη μία πλευρά), αναπτύσσονται ασύμμετρες δυνάμεις στους μασητήρες μύες και αυτό αντανακλαστικά επηρεάζει την ισορροπία και την ευθυγράμμιση του υπόλοιπου σώματος. Εξισορρόπηση σύγκλισης σημαίνει ρύθμιση των δοντιών ώστε να ακουμπάνε ταυτόχρονα και συμμετρικά και αυτό βελτιώνει την ευθυγράμμιση όλου του σώματος.

Προτείνω λοιπόν αρχικά να ελέγξετε μόνοι σας αν οι σύγκλιση σας (δήξη) είναι ισορροπημένη ώστε αν δεν είναι, να κάνετε μετά ‘’εξισορρόπηση σύγκλισης’’ ακολουθώντας τους κανόνες που εξηγώ στη συνέχεια.

Teeth contact

Α. Πως ελέγχω μόνος μου τη σύγκλιση:

   Καθίστε η σταθείτε όρθιοι με το κεφάλι να κοιτάζει ευθεία μπροστά. Κλείστε το στόμα και ακουμπήστε τα δόντια μεταξύ τους για να βρείτε τη θέση που κλείνουν άνετα (συνήθως είναι μόνο μία η θέση που ακουμπάνε καλά μεταξύ τους). Ανοίξτε τα λίγο (ίσα που να μην ακουμπάνε) και πολύ αργά πλησιάστε τα ξανά μέχρι να ακουμπήσουν πάλι, νιώθοντας με προσοχή αν ακουμπάνε ταυτόχρονα οι δύο πλευρές (δεξιά-αριστερά). Κανονικά θα πρέπει να ακουμπήσουν ταυτόχρονα. Αν όχι, χρειάζεται εξισορρόπηση σε οδοντίατρο. Δοκιμάστε να κάνετε το ίδιο με το κεφάλι να γέρνει πλάγια δεξιά η πλάγια αριστερά. Το πιθανότερο είναι ότι θα διαπιστώσετε πως τώρα δεν ακουμπάνε ταυτόχρονα οι δύο πλευρές αλλά όταν γέρνουμε δεξιά ακουμπάει πρώτα η αριστερή πλευρά και αντίστροφα. Το ίδιο ισχύει και αν γυρίσουμε το κεφάλι δεξιά-αριστερά (πχ στη δεξιά στροφή ακουμπάει πρώτα η δεξιά πλευρά). Εφόσον λοιπόν στην ευθεία θέση δεν ακουμπάνε ταυτόχρονα οι δύο πλευρές, απευθυνόμαστε σε οδοντίατρο για να κάνουμε εξισορρόπηση σύγκλισης, ακολουθώντας όμως του παρακάτω κανόνες:

  Β. Κανόνες εξισορρόπησης σύγκλισης:

   1. Αποφεύγουμε να τροχίσουμε δόντια αλλά αντίθετα χτίζουμε (δηλ δεν τα κονταίνουμε αλλά τα ψηλώνουμε):

Ο οδοντίατρος συνήθως βάζει καρμπόν ανάμεσα στα δόντια, εμείς δαγκώνουμε δυνατά και όπου ‘’γράψει’’ περισσότερο το καρμπόν, σημαίνει ότι ακουμπάει πιο πολύ, οπότε τα τροχίζει για να ακουμπάνε όλα τα δόντια συμμετρικά όπως περιγράφει κι εδώ (στο ‘’εξισορρόπηση σύγκλισης’’):

https://www.drpap.eu/services_TMJ-therapy_gr.html

Εμείς όμως θα ζητήσουμε από τον Οδοντίατρο, αντί να τροχίσει όποια δόντια ακουμπάνε πρώτα, αντίθετα να ‘’χτίσει τα απέναντι’’. Δηλαδή να τα ανυψώσει με ρητίνη και μετά βάζοντας ξανά καρμπόν να τροχίσει την ανύψωση που έκανε μέχρι να ακουμπάνε συμμετρικά με τα απέναντι. Το αντίθετο (να τροχίσει δηλ το σημείο που ακουμπάει πρώτο) μπορεί να γίνει μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις (πχ σε σφράγισμα που έχει ήδη χτιστεί πολύ ψηλό κτλ).

2. Δαγκώνουμε στο καρμπόν του οδοντιάτρου με το κεφάλι ευθεία!

  Ο οδοντίατρος συνήθως μας δίνει να δαγκώσουμε στο καρμπόν ενώ έχουμε το κεφάλι γυρισμένο προς αυτόν, κάτι που όπως είδαμε αλλάζει τον τροπο που δαγκώνουμε (τη σύγκλιση). Εμείς λοιπόν, ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που μας δίνει καρμπόν, γυρίζουμε το κεφάλι ευθεία και ΜΟΝΟ ΕΚΕΙ δαγκώνουμε. Μετά γυρίζουμε ξανά προς τον οδοντίατρο για να συνεχίσει την εργασία του.

 

Ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες, η εξισορρόπηση σύγκλισης θα γίνει με ακρίβεια και αυτό θα βοηθήσει στην ευθυγράμμιση και του υπόλοιπου σώματος (συχνά θα ανακουφίσει από ενοχλήσεις και πόνους κυρίως του αυχένα αλλά κάποιες φορές και αλλού).

Neck Traction

 - Έλξη-Αποσυμπίεση αυχένα

Η αποσυμπίεση του αυχένα μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους στο σπίτι.

Υπάρχουν για παράδειγμα φουσκωτά κολάρα για αποσυμπίεση αλλά συνήθως γρήγορα χαλάνε-χάνουν αέρα (αλλιώς είναι καλή επιλογή).

Μπορούμε επίσης να ξαπλώσουμε με ρολό κουζίνας κάτω από τον αυχένα για 10 λεπτά τη μέρα - επίσης γίνεται αποσυμπίεση στον αυχένα.

Ο πιο αποτελεσματικό όμως τρόπος να κάνουμε έλξη αυχένα στο σπίτι είναι με λάστιχο και πετσέτα. Από υλικά θα χρειαστούμε μόνο ένα λάστιχο γυμναστικής - και μια πετσέτα.​

Τρόπος θεραπείας:

     > Δένουμε το λάστιχο σε σταθερό σημείο, πχ στο πόδι ενός μεγάλου τραπεζιού σε ύψος περίπου μισό μέτρο: Δένουμε τις άκρες του λάστιχου στο τραπέζι, οπότε σχηματίζεται μια λούπα  (εναλλακτικά το δένουμε σε πόρτα με άγκιστρο - παρακάτω). Βάζουμε στη λούπα (στην άκρη του λάστιχου) ένα διπλωμένο πετσετάκι, ξαπλώνουμε με τον αυχένα πάνω στο πετσετάκι και κρατώντας το μαζί με το λάστιχο απομακρυνόμαστε ώστε το λάστιχο να τεντώσει. Θα νιώσουμε μία έλξη στον αυχένα (το λάστιχο μας τραβάει).

Απομακρυνόμαστε όσο χρειάζεται ώστε η έλξη να είναι αρκετή αλλά καλά ανεκτή (να μην ενοχλεί). Μένουμε στη θέση αυτή και απλώς χαλαρώνουμε για 5'. Επαναλαμβάνουμε καθημερινά. Μετά τις πρώτες 2-3 μέρες μπορούμε να μείνουμε και περισσότερο (πχ 10-15 έως και 20 λεπτά). Για να το κάνουμε σε πόρτα θα χρειαστούμε ένα αγκιστρο πόρτας με το οποίο θα σταθεροποιήσουμε το λάστιχο όπως φαίνεται δίπλα (πάλι σε ύψος μισού περίπου μέτρου και από την πλευρά που κλείνει η πόρτα - προσοχή: όχι από εκεί που ανοίγει - για ασφάλεια). Κάνουμε ότι και παραπάνω.

 - Έλξη-Αποσυμπίεση Μέσης

  Η αποσυμπίεση της μέσης στο σπίτι μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους.

Υπάρχουν κι εδώ φουσκωτά αποσυμπίεσης που ωστόσο δεν κάνουν σχεδόν τίποτε γιατί δεν κρατάνε τον αέρα - χάνουν πολύ εύκολα, πάγκοι αναστροφής που όντως κάνουν αποσυμπίεση αλλά έχουν διάφορα θέματα (όγκος, πρακτικότητα κτλ) αλλά και διάφορες άλλες πατέντες για αποσυμπίεση.  Ένας απλός τρόπος είναι να κάνουμε αποσυμπίεση όταν ξαπλώνουμε, όπως φαίνεται εδώ στο 3:20. 

Ωστόσο ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να γίνει αποσυμπίεση στο σπίτι, είναι με μαξιλάρι κοιλιακών:

Back Traction

 Τρόπος θεραπείας:
Βάζουμε το μαξιλάρι κοιλιακών σε σταθερό σημείο (σε σκληρό κρεβάτι η στο πάτωμα πάνω σε χαλί αν το κρεβάτι μας είναι μαλακό), καθόμαστε από την πιο ογκώδη πλευρά του μαξιλαριού (όπως δίπλά) και με προσοχή ξαπλώνουμε πάνω στο μαξιλάρι ώστε να είναι ακριβώς κάτω από τη μέση μας. Θα πρέπει να νιώσουμε μία έλξη στη μέση καθώς τόσο ο κορμός όσο και η λεκάνη μας είναι σχεδόν στον αέρα (από τις δύο πλευρές του μαξιλαριού).

Αν δεν το νιώσουμε, μπορούμε να βάλουμε μια διπλωμένη πετσέτα από κάτω ώστε να σηκωθεί πιο ψηλά και να νιώσουμε την έλξη.

Μένουμε στη θέση αυτή (χαλαρώνουμε) για περίπου 5-10 λεπτά. Επαναλαμβάνουμε καθημερινά. Πολύ προσοχή στο πως θα σηκωθούμε: Σηκωνόμαστε σιγά-σιγά γυρίζοντας στο πλάι, όχι απότομα.

Υπάρχουν και συσκευές σχεδιασμένες για την ίδια άσκηση αλλά η εμπειρία μου είναι ότι το μαξιλάρι κοιλιακών δουλεύει καλύτερα και είναι πιο βολικό.

Συνεχίζουμε όσο χρόνο χρειάζεται μέχρι να είμαστε καλά.

bottom of page